Hoppsan

0kommentarer

Nu var det ett tag sen jag sist skrev här. Trist, men jag är dålig på att vara konsekvent. 

Mycket har hänt sen i oktober. Jag har flyttat hemifrån (för tredje och förhoppningsvis sista gången), jag har börjat plugga vid Uppsala Universitet och jag har sakta men säkert börjat få tillbaka ett någotsånär "normalt" liv med allt vad det innebär. 

December månad var omtumlande på många sätt. Än idag försöker jag helst inte att tänka på allt, det är så mycket lättare och bekvämare att bara förtränga. 

Singel har jag också gått och blivit. Sådant är livet och jag är glad att det avslutades på bådas initiativ. Sörjde det gjorde jag, inte förhållandet i sig då jag kände på mig (men inte riktigt ville erkänna för mig själv) vart det var på väg. Hur själviskt det än låter sörjde jag min egen oförmåga att hantera allt vad livet innebär i en form av krissituation. Istället för att ta tag i saker och ting stängde jag av. Kröp tillbaka in i mitt skal och stannade där ett tag till. 

Nåja, antar att det är som det är. Just nu njuter jag av studentlivet och allt vad det innebär! Att omringa sig av likasinnade, gnälla över ett äckligt korridorskök och förvåna mig själv över att jag klarat tentorna på första försöket. 

Jag tror faktiskt jag stannar här i Uppsala ett tag till. 

Kommentera

Publiceras ej